En liten flicka som rumlar runt

Hon är en livlig krabat må jag säga men det är skönt också för då vet man att hon lever.
 
Har varit gravid en gång förr för 8 år sedan och då var jag inte hälften så nojjig som nu. SÅ här dags i graviditeten låg jag i och för sig inlagd på Östra Sjukhuset för en operation och var allmänt orolig så klart eftersom jag fick Ketogan var tredje timma för att ens orka andas...men i övrigt var jag ju övertygad om att allt var bra med lillen i magen
 
Den här gången har jag varit helt upp i bitar emellanåt...särskilt som hon är lite periodare den här tösen...hon kan knappt kännas en dag för att sen köra stenhårt gympingpass i min mage i 12 timmar i sträck.
 
Vi har gjort en del ultraljud, dels pga jag hade blödningar i nästan tre veckor i början. Det var nog det som satte fart på oron, men enligt min läkare på kliniken så var det högst troligt att faktiskt båda embryona satte sig och att det ena "gav upp" och att det var en form av missfall jag fick av det ena.
 
Vi gjorde ett rutinultraljud i vecka 18 och hade hoppats då på att få veta könet men det var en duktig flicka där inne som höll benen hårt korsade så vi fick boka ett privat några veckor senare. Då var det inga tvivel enligt barnmorskan, dessutom visade lillflickan upp sina fötter hela tiden så jag anar att någon kommer att gilla skor..... ha ha
 
 
Det känns helt galet och väldigt.......konstigt, liksom som i en dröm... att jag ska få en bebis om 16 veckor ungefär. Barnvagnen står inne i finrummet övertäckt, spjälsängen är redan monterad och skötbordet är "nästan" på plats (ska skruvas fast fötter på det bara)... en kasse med kläder står i spjälsängen (nya) och en till hög begagnade är på ingång från en god vän som också har en dotter....magen växer.. jag menar jag är ju "tjock" i utgångsläge och den nya killen i klassen hörde när jag sa att "nu när jag är gravid kan jag inte dricka så mycket kaffe" och han hade inte sett det.. det kanske bara är jag som tycker att magen är väldigt tydligt en gravidmage men jag har ju ett "tjockt" utseende i ansikte och kroppsform så för någon som inte vet så är det väl inte så tydligt kanske...
 
Kommer nog inte förrstå att jag faktiskt ska bli mamma igen förrän förlossningen startar....helt spejsat är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0