OJ..vad jag har glömt..

...att blogga.. Har varit mycket runt mig..

För en dryg vecka sedan var vi på Sahlgrenska för ett "Nybesök på reproduktionen"...jag var jättenervös men fick ingen negativ kommentar om min vikt, tvärtom så tyckte läkaren att jag ska ta det lugnt med viktminskning nu, visst är det BRA om jag går ner- men jag ska inte fokusera för mycket på det.

Gjorde ÄNNU en gynundersökning med vaginalt ultraljud, känner min kropp rätt så bra på insidan nu kan jag säga *S*

Och sen ett besök inne hos barnmorskan för att få information om medicineringen.

Denna cykeln hanns det inte med att börja för de hade fullt, men efter nästa mens ska vi sätta i gång med att konsumera den OERHÖRT dyra medicinen.

PÅ dag 18 börjar jag med en nässprej tre gånger om dagen, en spray i varje näsborre. Nässprejen kan jag tala om kostade 949 kronor så det är dyra droppar må jag säga.

Vad har den för effekt då? Jo den ska tydligen "stänga av" mina egna hormoner så att jag går in ett "klimakterieliknande tillstånd"...låter ju lattjo.
Sen ska mensen komma då på dag 25 (eftersom min cykel är just 25 dagar) och då ska jag gå ner i sprejandet till att bara spreja i EN näsborre tre gånger om dagen, sen ska jag även börja att ge mig själv sprutor.....

En spruta i "pennformat" väldigt lik dem som diabetiker har till sitt insulin. En gång om dagen rakt in i fläsket på magen...TJOFF bara... kan ju bli roligt med tanke på min sprutfobi.

Sen ska det tas blodprov och göras kontroller en tid framöver tills det är dags att droga sig med morfin och lägga upp sig i gynstolen för vad som kallas "äggplock".

Lär göra ont har jag hört............

Äggen ska sen befruktas. En traditionell IVF görs så att man lägger äggen i petriskålar och tillsätter spermier och så får de tu mötas, vi ska göra en sk ICSI vilket innebär kort fattat att man injicerar spermien i ägget så att man hjälper till att befrukta. Sen får det ligga o växa till sig och förhoppningsvis delar sig cellerna som de ska och man har flera fina embryon 2-3 dagar senare. Man planterar vanligtvis in ETT - resten fryser man ner och kan sen tina upp för att inplantera senare.

Tja.. det är min framtid framöver......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0