NU KÖR VI....

Hade ett bra möte på reproduktionsenheten i går... fast vi kom in först en halvtimma för sent och under den tiden så hann mitt hjärta banka sönder bröstkorgen på mig... jag hatar verkligen sjukhus..

Det var en trevlig men väldigt kortfattad läkare, hon ställde lite standardfrågor och sen konstaterade hon att någon utredning på mig görs inte mer än en sk kavitetsundersökning som innebär att koksaltlöstning sprutas upp i vaginan och så kollar de med ultraljud så att livmoderhalsen är slät och fin och inte har några håligheter eller ojämnheter utan ser fin ut för att bli gravid.

Darling kommer att få genomgå en sk TESA (om jag inte minns fel) han får lite morfin- något han är barnsligt glad över *S* och så kommer de att gå in med en nål först i bitestikeln och sen i testiklarna för att få ut spermier som sedan ska analyseras, om det blir över  (vilket man försöker se till ) så fryses dem för att användas till befruktning.

Jag fick göra en gynundersökning vilket var lite jobbigt, jag visste inte om det och hade inte tvättat mig på morgonen, vi fick strömavbrott och en huvudsäkring gick vilket gjorde att vår vattenpump stannade........kände mig jätteäcklig där uppe i britsen usssch.

Allt såg bra ut.. det var en rolig och duktig läkare, hon frågade om jag var kissenödig, vilket jag var och hon visade varför hon visste, pekade ut urinblåsan som var överfull *S* Sen visade hon ägg hon hittade, jag hade ägglossning förra veckan så hon kunde kolla och mäta den, 1,4 mm var det..Inte vet jag vad det betyder men hon sa det iaf.

Hon frågade om min vikt och när jag gav henne siffran reagerade hon, positivt....till min stora förvåning.

-Då har du gått ner lite, sa hon med ett leende. För jag tycker mig minnas en annan siffra i din journal.

Hon var väldigt flummig kring vikten och sa bara att "du vet ju att du är överviktig och vad det betyder så det är ingen vits med att jag sitter o pratar om det, om du bara fortsätter som du gör nu och går ner så blir allting toppen till hösten när vi kör igång"..

FÖr vi kör i gång till hösten..Vi hinner inte med min undersökning innan semestern (troligtvis) för den ska göras mellan mens och ägglossnig också och Darlings  ingrepp får bli efter semestern också, och sen kommer det bara att rulla på ...rulla på... det låter lovande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0