Spermaprov....

I morgon har vi fått tid för att lämna spermaprov.

Vi bestämde oss för att göra ett nytt försök "På egen hand" för att i mesta möjliga mån undvika ett operativt ingrepp.

Vi har "övat" under sommaren och lyckades få till utlösning tre gånger på en vecka...löjligt stolt över min Darling.
Det är ju problem som "vanliga" par inte brottas med, det är oftast en självklarhet att mannen får utlösning.

Kl 7.30 ska vi vara på sjukhuset och då får vi gå in i det lilla "provtagningsrummet" som har en liten myshörna där man får låsa in sig helt enkelt och "göra sin grej".

Tydligen har de renoverat och fräschat upp rummet de senaste åren. FÖrr var där en tråkig brits och ett handfat och en halv-bekväm fåtölj. Jag vet för att mitt ex åkte på att lämna spermier även han, han föredrog handikapptoan på övervåningen.......

Vi får se.. vi hoppas att vi lyckas och att stressen inte är för jobbig, vi har en halvtimma på oss ungefär och det var ingen annan inbokad i morgon enligt sköterskan som skrattande berättade att en del blir så otåliga när de får vänta utanför att de bankar på dörren......inte helt lätt att "pressa fram" något om någon står o bankar på dörren.

Det går alltså INTE till så som man ser i amerikanska filmer..att mannen går in i ett rum och ser på p-rulle och har en hög porrtidningar till hands....sånt får man ta med sig själv om man vill ha för svenska sjukhus är så politiskt korrekta...Nu vill inte Darling ha sånt, han är liksom inte någon man som går i gång på sånt, men jag kommer följa med in för eftersom vi har apparaten med oss krävs minst tre händer och han kan mycket min Darling, men han har bara två händer:-D

Kommentarer
Postat av: maria

När min första man deltog i ett projekt på Karolinska om preventivmedel för män fanns det faktiskt ett bås med porrtidningar!

2011-08-19 @ 02:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0