.....och denna väntan..

Alltså.. ett spermaprov kollas direkt. Det är därför man inte bara kan titta in på nån slags "drop-in-lämning" Det måste finnas personal där som kan ta emot provet och analysera det direkt för spermier klarar inte livet utanför kroppen särskilt länge....

MEN svaret på provet dröjer.

Ringde nyss till repro och får veta att först ska ju provet kollas av lab-personalen, de skriver ner resultatet och lägger det till chefen på labbet......

HON (för det är en hon) ska sedan bedöma svaret och skriva ett svar till vår läkare, detta kan ta 2-4 veckor eftersom chefen inte är där varje dag utan bara typ 2 dagar /vecka tydligen....undrar just vad hon jobbar med annars?????

SEN ska vår läkare kolla på bedömningen och göra SIN bedömning om hur vi ska gå vidare... SEN ska hon kalla oss... det kan alltså ta uppemot två månader innan något överhuvudtaget händer..... och sen *SURPRISE* ska mannen lämna ett spermaprov till - om nu inte detta visade sig vara exklusivt extremt bra- eftersom man vill jämför två olika med lite olika förutsättningar...............


Jag känner att livet springer i från mig... jag fyller 39 nästa år och den dagen man fyller 40 avbryts all behandling från Sahlgrenskas sida. Man hinner med MAX 3 ivf på ett år vad jag förstått så tiden tickar verkligen- jag fyller år i början av året...........

Bara att hoppas på att våra hemförsök bär frukt

Kommentarer
Postat av: Emma- med grabbarna

Hoppas såå för er skull att ni lyckas med hemförsöken.

Jag håller alla tummar och tår för er.

Halka n på er blogg från familjeliv.se och kommer följa er varje dag med spänning.



Var bor ni om man får fråga ?



Kram Emma

2011-08-22 @ 21:51:16
URL: http://morgonstjarna.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0